Babí Léto 2017

Vážení účastníci Bike Babího léta,

jsme nesmírně rádi, že jste se i přes hrozbu nepříznivého počasí stali v počtu 332 dospělých závodníků a 78 dětí neoddělitelnou součástí 16. ročníku našeho marathónu. Vzhledem k hektickému průběhu noci z pátku na sobotu, kdy Kristýnu zasáhla silná vichřice, která doslova zdemolovala kompletně připravené zázemí závodu, můžeme být za uskutečnění tohoto ročníku opravdu šťastní. Díky brzké reakci pořadatelů, návštěvníků campu a především vstřícné nabídce majitele baru Panorama Standy Dlouhého jsme provizorně vytvořili zázemí nové a stihli před bouří zachránit vše podstatné. Odnesla to bohužel většina stanů a naše nervy. S ohledem na zmíněné komplikace předcházející samotný závod, mi připadá až k neuvěření, jaký následoval povedený závodní den. I když přiznávám s velkým štěstím, protože les nebyl vichrem kupodivu zasažen, tak jak jsme se obávali.

Jsem velice hrdá na celý pořadatelský tým tvořený z rodiny a přátel, poněvadž jenom díky nim jsme tuto krizovou situaci zvládli, čímž každému členu týmu do jednoho velmi děkuji! Mojí milou povinností je také poděkovat všem partnerům závodu, především městu Hrádek nad Nisou a Libereckému kraji, bez jejichž finanční a materiální podpory bychom se neobešli.

A v neposlední řadě patří dík Vám, bikerům, dětem, doprovodu, kteří jste dokreslili pohodovou atmosféru, byli jste skvělí!  Pevně věřím, že pocit nadšení neprožívám jen já, ale zejména Vy, samotní bikeři. Za Vaši zpětnou vazbu, ať už pozitivní či kritickou budu velmi ráda. Jak jste prožili letošní Bike Babí léto Vy? 🙂

Všechny fotografie jsou k dispozici v následujících odkazech: foto ze startu ZDE, ze skalního divadla a Hrádeckého singltreku ZDE, z Dolního sedla a okolí Kritýny ZDE a ZDE, dojezdů do cíle a výhlášení ZDE a dětských závodů ZDE. Výběr toho nejlepšího bude umístěn v galerii na webu.

Video ze statické kamery umístěné u Skalního divadla (trasy 30/50 i 80km)ZDE.

Výsledky dle jednotlivých kategorií a tras ZDE.

 

DĚKUJEME A NA VIDĚNOU PŘÍŠTÍ ROK!!!

Petra Cinkánová


AKTUÁLNÍ INFORMACE PŘED STARTEM!!!

Aktuální podobu mapy a komentář ke změnám na trase naleznete ZDE. Případného deště se nelekejte (beztak se to rychle přežene), budeme na něj dobře připraveni! 😉

PARKOVÁNÍ

Vstup a parkoviště zdarma se nachází v těsné blízkosti rekreačního areálu Kristýna sever (před vstupem do Autocampu Kristýna). Vybírání vstupného a parkovného (dle počasí) z jihu není v naší moci ovlivnit! Další parkoviště zdarma se nachází sice na Kristýně jih, ovšem před továrnou Praga. Parkoviště nebudou hlídána, nenechávejte si tak cenné věci v autech na viditelných místech. Pořadatel nenese odpovědnost za ztracené věci! Přímo do areálu je zákaz vjezdu a prosíme, dodržujte jej.

PREZENTACE A KANCELÁŘ ZÁVODU

Kancelář závodu se nachází na hlavní pláži areálu Kristýna u restaurace Panorama. Prezentace marathónu probíhá v pátek 18. 8. od 16-19 hod. a v sobotu 19.8 od 8-10:30 hod.

PŘEDEM REGISTROVANÍ

Předem přihlášené a zaplacené žádáme, aby si ve výpisu přihlášek (ZDE) zkontrolovali, zda byl jejich stav změněn na zaplaceno. Na prezentaci obdržíte startovní číslo s integrovaným čipem, dárky od partnerů závodu (časopis, tabletu Enervit, tyčinku Corny, samolepku), poukázku na jídlo, lístek do tomboly, mapu, popřípadě objednané tričko. Závodníci na trase 30km zde také obdrží tašku s občerstvením (neboť na trase nemají občerstvovací stanici).

PŘÍCHOZÍ
Nově příchozí se můžou přihlásit ve stejných časech buď v pátek 18. 8. od 16-19hod. (doporučujeme, neboť se vyhnete frontám) nebo sobotu 19. 8. od 8-10:30hod. za zvýšené startovné (550Kč) bez nároku na dárky od partnerů akce a tričko. Na prezentaci vyplní připravený formulář a zařadí se do fronty pro svoji trasu (30, 50, 80km), kde následně uhradí startovné, obdrží startovní číslo s čipem, poukázku na jídlo, lístek do tomboly, mapu. Závodníci na trase 30km zde také obdrží tašku s občerstvením (neboť na trase nemají občerstvovací stanici).

NEZLETILÍ  ZÁVODNÍCI MARATHONU

Závodníci mladší 18-ti let se mohou zúčastnit pouze s  písemným souhlasem zákonného zástupce či jiného odpovědného zástupce (trenér), mladší 15-ti let s písemným souhlasem a v jeho doprovodu. Písemný souhlas musí být předložen nejpozději na prezentaci v den závodu (formuláře budou k dispozici na místě).

PREZENTACE DĚTÍ

Prezentace dětského závodu probíhá o stánek vedle v pátek ve stejný čas a v sobotu 20.8 od 8-9:30hod. Zákonný zástupce vyplní přihlášku, následně uhradí dětské startovné (100Kč), obdrží startovní číslo a dítě si vybere nějaký z připravených dárečků. Trasy pro jednotlivé kategorie se budou projíždět s předjezdcem, doporučujeme se tedy držet v areálu.

POKYNY PRO SERIÁL HAVEN MTB SERIES

Bike Babí léto se řídí svými vlastními kategoriemi a pravidly, které budou přepočítány do kategorií seriálu až několik dní po závodě:

1) každý závodník/závodnice starší 17-ti let (včetně), který chce získat body do seriálu dospělých, musí absolvovat 50 km trať!!! Závodníci ve věku 17 a 18 let spadající obvykle do naší kategorie Kadeti a junioři (30km) tak mohou být ostaršeni do kategorie Muži 19-29 let (50km) a získat body do seriálu. Vzdávají se tak dobrovolně možnosti závodit se svými mimoseriálovými vrstevníky na 30km trase a tím i vyhlášení ve své věkové kategorii. Lze si tedy vybrat ze 2 možností: A) trasa 30km s vrstevníky, ale bez bodů do seriálu, B) trasa 50km se starší kategorií s body do seriálu.

2) všichni závodníci ve věku 15 a 16 let (kategorie Kadeti a junioři) musí absolvovat 30 km trať, aby získali body do seriálu dětí, nikoliv dětský závod! V den závodu je potřeba vyplnit rodičem či trenérem souhlas zákonného zástupce na prezentaci.

START ZÁVODU
Start marathónu na trasách 50 a 80km proběhne v 11hod. přímo na hlavní pláži v rekreačním areálu Kristýna! Trasa na 30km startuje vzápětí v 11:30hod. na stejném místě! První kategorie dětských závodů odstartuje v 10hod. taktéž na stejném místě. Další budou následovat po dojetí kategorie předchozí.

VÝKLAD TRATI
Proběhne krátce před startem. Doporučujeme si předem projít trasu na mapce a prostudovat veškerá ustanovení týkající se závodu a nebezpečné úseky! Děti si trasu projedou s předjezdcem před startem (čas bude upřesněn na místě).

OBČERSTVENÍ V PRŮBĚHU ZÁVODU
Na trase 80 km jsou 3 občerstvovací stanice: Panenská hůrka (cca 25km), Zdislava (cca 55km), Rynoltice (cca 63km). Na trase 50 km jsou 2 občerstvovací stanice: Zdislava (cca 24km), Rynoltice (cca 38 km). Závodníci na trase 30 km obdrží občerstvení v tašce na prezentaci ještě před závodem! Pití bude připraveno v cílovém prostoru.

Na občerstvovačkách připravíme: ionťák, vodu, colu, redbull, müsli tyčinky, banány, čokoládu, koláče, rohlíky, salám, sýr, sůl………..

OBČERSTVENÍ PO ZÁVODĚ
Závodníci obdrží při prezentaci lístky na hlavní jídlo (těstovinový salát s kuřecím masem či bez masa) a pití v cíli (pivo alko, pivo nealko, cola). Po závodě bude také dovezeno zbylé jídlo z občerstvovaček, z něhož si může přijít každý ochutnat.

ZDRAVOTNÍ ZABEZPĚČENÍ
V průběhu celého závodu bude v cílovém prostoru přítomen lékař. Po celé trase je rozmístěna pořadatelská služba. Na nebezpečné úseky bude dohlížet horská služba a pořadatelé. Na každé občerstvovací stanici bude k dispozici lékárnička. Pro případ zranění či vážných technických problémů bude z druhé strany čísla uveden SOS telefon (nebo 725 357 278). Nevolejte nám, že jste píchli, s tím vám bohužel nepomůžeme…

KOMUNIKACE S POŘADATELI
Všichni pořadatelé na trase budou oblečeni do oranžových vest, pořadatelé v cíli do týmových trik s visačkami.  Důležité dotazy Vám rádi zodpovíme na prezentaci nebo v jejím okolí.

ZNAČENÍ TRATI
Základem značení na trase jsou oranžové šipky na zemi, černé šipky na žlutém podkladu jako mobilní značení na stromech nebo sloupech. Vše bude doplněno „mlíkem“. První a poslední závodník bude doprovázen motorovým vozidlem.

MĚŘENÍ ČASU
Měření probíhá pomoci čipové technologie. Čip je umístěn na startovním čísle, tak dejte pozor na případné ohýbání. Na trati je velký počet kontrolních průjezdních bodů!!!

TOMBOLA
Tombola bude losována z osudí ze startovních čísel, které se odprezentují a vhodí svůj kupon do krabice s TOMBOLOU umístěné v hlavním stanu u prezentace! Kupón je součástí poukázky na občerstvení po závodě, kterou obdržíte na prezentaci. Mějte při losování tomboly u sebe startovní číslo nebo lístek, kterým prokážete svoji totožnost!

UPOZORNĚNÍ POŘADATELE
Upozorňujeme na nebezpečí krádeže kol v průběhu závodu. Nenechávejte svá kola bez dozoru a to zejména u toalet a na autech. Nenechávejte cenné věci na viditelných místech v automobilech.
V případě zkrácení trati nebo při neprojetí kontrolou bude závodník okamžitě diskvalifikován.
Nenechávejte prezentaci v sobotu na poslední chvíli. Kancelář závodu zavíráme v sobotu přesně v 10:30 hod.!!! Nejlépe se přijeďte odprezentovat již v pátek, v sobotu se tak vyhnete frontě.

Děkujeme vám za vaši přízeň a těšíme se na vás na startu závodu!